tirsdag 18. mars 2014

Myrlia og Aurset

Garsjøen til Myrlia, videre til Aurset

8,4 km


De aller fleste som liker å gå på ski, og som har barn, vil før eller siden stifte bekjentskap med Myrlia på Søndre Mangen. Mangenfjellet Turlags hytte tilbyr lokkemat i helgene med skiføre. Beliggende bare 1,5 kilometer fra parkeringsplassen ved Garsjøen, innbyr Myrlia til bålkos, nystekte vafler, kaffe og kakao. Hvem kan motstå det?




Jeg gjør så godt jeg kan å unngå Garsjøen, Myrlia, Vesle Garsjøen... ja til og med Sør Mangenveien, i helger med fint vær og skiløyper. Da råder et fullstendig kaos uten sidestykke. Da jeg bodde på Søndre Mangen opplevde vi flere helger hvor vi valgte å kjøre ned til bygda via Mangensjøen, Sotveien og Nordre Mangenvei. Grunnen var skituristene. De parkerte på kryss og tvers, og gjerne halvveis uti veien. Det sto tett i tett med biler langs den fra før smale veien. Det vrimlet med unger, bikkjer og stressa foreldre over hele kjørebanen. Alle skulle til Myrlia.




Det var stille ved Garsjøen i dag. Slutt på skisesongen for i år... kanskje... Er jo fortsatt muligheter for store snømengder, men foreløpig er det nesten snøfritt på Mangen.




Grusveien går fra Garsjøen, forbi Myrlia og inn til vannet Aurset. Skiløypa går jo enda lengre, men jeg valgte å ikke teste istykkelsen i dag :) Fristet ikke med ett bad. Selv schæfern betenkte seg. Ble ingen runde i dag, bare samme veien tilbake.

Myrlia







Aurset

Aurset





Representant for dyrelivet

Sporlogg :)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du gått turen?
Fortell meg om det :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...