lørdag 30. november 2013

En runde på Lokshaug

Engaåsen

3,4 km


Hvis man har i underkant av en time å avse, og ønsker en skikkelig skogstur med sti og barnåler under skoa... da har jeg ett perfekt forslag; En runde rundt Engaåsen på Lokshaug.

Turen er 3,4 km lang, og går stort sett på stier, med unntak av noen få meter på grusvei ned til bilen. Terrenget er lettgått, med lite stigning og tydelige stier. Nå er det riktignok mye hogstaktivitet her, som kan skape litt forvirring angående stivalg, men stort sett ingen problem. Last ned sporloggen hvis du er i tvil...







Da sønnen min og jeg gikk turen i dag, sto det flere biler parkert i området. Så jeg var litt spent på hvor folksomt det var på det lille området. Men vi så ingen på de 45 min det tok å gå runden. Sannsynligvis var det jegere som kanskje trakk seg litt lenger inn i skogene... Ikke for det, vi så flere jaktlag som hadde satt seg til få meter fra bilveien med bål og kaffekos :)


Mye hogstaktivitet i området skaper brede traseer

Stedet heter Enga... logisk nok :)

Kevin var med :)

Tydelig sti

Fint åpent terreng over Engaåsen

Siste del av turen. Bilen står i bunnen av bakken.


Legger ut sporloggen som vanlig :)
God tur!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du gått turen?
Fortell meg om det :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...