torsdag 19. september 2013

Fritz i badeland

Garsjøen - Myrås
7 km

I dag hadde jeg tenkt å gå en av de turene jeg liker best på Sør Mangen, nemlig turen fra Garsjøen til Myrås, og derfra tilbake til Garsjøen via Gravdalen. Hele turen har jeg dokumentert tidligere her.

Det gikk ikke helt som planlagt i dag.

Noen som kjenner til navnet ”Timberjack”?
Hvis man har sett hvor mye skade en slik hogstmaskin gjør i skogen, og da mener jeg i form av hjulspor, så kan man tenke seg hvor lite det var igjen av stien når denne 18 tonns maskinen hadde kjørt noe turer opp og ned. Hjulsporene var ca 1 meter dype!! Og fylt med vann og leire!



Ned der hadde jeg tenkt å gå!? Bikkjepelsen på sin side var overlykkelig, han hadde kommet til badeland! Ett stk varm hund siktet seg inn på første gjørmegryta, tok løpefart og stupte med trynsiktet først ned i vannet så sølespruten sto til alle kanter. Han rullet rundt og la seg flatt ned så bare toppen av hodet og haletippen var synlig. Tre sekunder helt stille. Så spratt han opp, og siktet seg inn på neste vannhull. Hvor hele seansen gjentok seg. Han var i badehundenes mekka.



Jeg på min side var ikke like entusiastisk der jeg så min fine gylne schæfer bli forvandlet til en mørkgrå klump. Og ikke luktet han godt heller kunne jeg med gru konstantere.

Nei, her var det bare å gi opp. Jeg hadde ingen planer om å ta svømmeknappen i denne gjørma.
Full tilbaketrekking ble derfor beordret, og vi gikk samme veien tilbake som vi kom. Nå synes jeg det absolutt er å foretrekke å kunne gå runder, så man slipper akkurat dette.... å gå samme veien frem og tilbake. Men noen ganger må man bare gå rundt grøten etter vann, før man spiser det sure eple...

En innlagt stopp ved Folungtjenn annså jeg nå som påkrevd! Turkameraten trengte absolutt ett bad... i rent vann :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du gått turen?
Fortell meg om det :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...